Skip to content

Carregant

Esperant Godot, 17/7

Escrit el 04/08/2011 per Eduard Arderiu a la categoria Re-Visions.
Tags:

ESPERANT GODOT, Samuel Beckett
Direcció: Joan Ollé
Mercat de les Flors, 17/7/2011 – Grec festival de Barcelona

Esperant Godot. Foto: Josep Aznar.

“Esperant Godot” és un text que sempre m’ha despertat curiositat. Reconec que en certa manera em costa d’entendre com s’ha convertit en un clàssic, perquè sempre l’he vist més com una gamberrada, com un sketch -genial i sorprenent, això sí- de Beckett, que no pas com un referent de dramatúrgia.

També és veritat que, i crec que tots hi estarem d’acord, “Esperant Godot” és d’aquelles obres que deixa a molta gent en silenci perquè queda malament mostrar la cara a interrogant que et queda al acabar-la i preguntar si realment tot el que hi has vist és tot el que hi ha. Personalment, sempre he pensat que se m’escapaven els matisos que la fan un clàssic.

Segurament, hi ha tants godots com lectors de l’obra perquè cada un de nosaltres se la pren per la vessant que més li interessa. Personalment, sempre me l’havia pres com un mirall distorsionat a través del qual Beckett ens confronta als nostres absurds quotidians i ens ajuda a identificar els esclavatges que arrosseguem. Però estava predisposat a veure-hi continguts més elevats i referències més universals.

Amb totes aquestes premisses i amb l’expectativa afegida de presenciar un muntatge d’en Joan Ollé, vaig fer cap a la muntanya de Montjuic, convençut i orgullós de ser testimoni d’una de les grans cites del Grec d’aquest any.

Malauradament, 116 minuts després (entreacte inclòs) vaig baixar la muntanya amb la mateixa informació sobre l’obra, però amb la sensació d’haver perdut una ocasió única per rendir-me definitivament als peus de Beckett. Ollé va respectar molt el plantejament dramaturgic de l’autor (que no oblidem que va deixar instruccions molt precises pel muntatge a escena); i potser en aquest respecte a l’original es va perdre l’oportunitat d’aproximar-nos més l’obra; tan sols es va atrevir amb algunes molt petites llicencies de contemporaneïtat, com fer aparèixer una ampolla de Coca-Cola…. Del text i la posada en escena, poca cosa més: Ollé va atacar el text per la vessant humorística i, en aquest intent, sembla que va perdre força i emoció.

Al final, doncs, res de nou en la obra més famosa de Beckett, condol per Vladimir i Estragó i alerta a no ser com ells, vigilem a què ens encadenem no sigui que un dia ens trobem atrapats en un camí cap a no sé on esperant no sé què.


Una resposta

Si vols pots seguir els comentaris per RSS.

  1. Margarida says

    Totalment d’acord… Una pena!



Pots escriure HTML senzill

Trackback?



Últims comentaris

  • Bernat: Una precisión. Se “contrata” a músicos para actuar en directo, no para posar como modelos con la...
  • Amós Pérez I Escrig: Una precisión. Palo Alto Market es un evento comercial que consiste en la explotación por parte...
  • Qiman: Molt d’acord amb els punts que expresses en aquest post, un parell de puntualitzacions i aprofundiments només,...
  • Mariví Martín: Salutacions des de València. El vostre escrit m’ha interessat molt. Estaré atenta per a conéixer...

Arxius

Autors

Què és Nativa.cat?

Nativa és una publicació musical editada per Indigestió (abans en paper, ara només a internet), dedicada a la cultura musical de la ciutat de Barcelona. Parlem de música des de la proximitat, des del coneixement immediat dels músics i les seves produccions, del públic i les seves reaccions, i no tant des de la cultura mediàtica global.

Què és Indigestió?

Indigestió és una organització professional, i no-lucrativa, creada el 1995, que treballa, des de Barcelona, per promoure la cultura musical, des de la perspectiva del ciutadà. El nostre eix principal no és la promoció dels artistes o el negoci musical, sinó l’aprofundiment en les relacions entre la societat i els artistes. Ah, i també tenim una medalla del FAD!

Contacte

Mail to info(a)indigestio.com

Donen suport

fesnos_indies

fesnos_indies

mininativa és una publicació d'mininativa subjecta a una llicència Creative Commons ( BY NC ND )