Skip to content

Carregant

22M: Ràdio Nativa. El mite de la tecnologia i la contracultura.

Escrit el 25/03/2017 per admin a la categoria Arxius d'audio, OPINIÓ, Podcast, Ràdio Nativa.
Tags:
Actualitzat el 25 de Març

Dimecres 22 de Març, a les 19’00 hores.

Emissió radiofònica per internet, amb Ramon Faura (músic) i Jordi Oliveras (Indigestió).

U1aNsdTbRAqvAYsPmJDUCQ_thumb_8f (1)

Foto: Cristian Añó


També pots descarregar l’àudio aquí:
Ràdio Nativa 11. Amb Ramon Faura. (53)

Amb motiu de l’exposició Aftermath, i dins del programa Interfícies, partint d’una reflexió sobre les grans mostres internacionals, explorarem les relacions entre la tecnologia, entesa com un mite contemporani i la contracultura.

“Quan el món incloïa extensos territoris encara no explorats, aquells espais en blanc en el centre del mapa d’Àfrica que fascinaven Joseph Conrad, es podia arribar a creure que les coses sorgien del no-res. En les exposicions universals del XIX, contemporànies de l’època colonial que descriu Conrad, el progrés tècnic mostrava les seves meravelles com si fossin el producte perfecte d’una racionalitat gairebé divina. La fascinació pel producte era la fascinació per l’objecte: màquines de cosir, locomotores, butaques mecàniques, làmpades de gas, bombetes d’incandescència, ascensors. Les condicions materials i laborals sobre les quals s’assentava la producció industrial no s’exhibia. El procés es mantenia ocult, especialment el desplaçament de les matèries primeres. Com si el cautxú, l’ivori o el banús haguessin caigut del cel.”

Ramón Faura, a “Cultura en tensió”.

“Per descomptat, seria absurd negar la potència dels mitjans digitals per ampliar la producció, la mediació i l’accés a la informació, el coneixement, l’art i la cultura. Però també cal reconèixer que la pretensió de superar aproblemàticament les estratègies de democratització cultural modernes, basades en la intervenció pública, té una relació complexa amb l’escenari històric en què van sorgir els moviments de cultura lliure.”

César Rendueles, a “Cultura en tensió”.

El programa es podrà escoltar en streaming des de qualsevol navegador, al canal de Nativa.

Posteriorment penjarem el podcast a Nativa.

radio3

 


0 Respostes

Si vols pots seguir els comentaris per RSS.



Pots escriure HTML senzill

Trackback?



Últims comentaris

  • Bernat: Una precisión. Se “contrata” a músicos para actuar en directo, no para posar como modelos con la...
  • Amós Pérez I Escrig: Una precisión. Palo Alto Market es un evento comercial que consiste en la explotación por parte...
  • Qiman: Molt d’acord amb els punts que expresses en aquest post, un parell de puntualitzacions i aprofundiments només,...
  • Mariví Martín: Salutacions des de València. El vostre escrit m’ha interessat molt. Estaré atenta per a conéixer...

Arxius

Autors

Què és Nativa.cat?

Nativa és una publicació musical editada per Indigestió (abans en paper, ara només a internet), dedicada a la cultura musical de la ciutat de Barcelona. Parlem de música des de la proximitat, des del coneixement immediat dels músics i les seves produccions, del públic i les seves reaccions, i no tant des de la cultura mediàtica global.

Què és Indigestió?

Indigestió és una organització professional, i no-lucrativa, creada el 1995, que treballa, des de Barcelona, per promoure la cultura musical, des de la perspectiva del ciutadà. El nostre eix principal no és la promoció dels artistes o el negoci musical, sinó l’aprofundiment en les relacions entre la societat i els artistes. Ah, i també tenim una medalla del FAD!

Contacte

Mail to info(a)indigestio.com

Donen suport

fesnos_indies
mininativa és una publicació d'mininativa subjecta a una llicència Creative Commons ( BY NC ND )